• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
با موافقت شورای شهر انجام می شود؛

خرید 30 خودروی برقی برای شهرداری کرمان

در نشست عمومی شورای شهر کرمان که با حضور شهردار کرمان و معاون مالی و اقتصادی شهردار برگزار شد، با خرید 30 دستگاه خودروی برقی برای شهرداری و ایجاد ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی، موافقت شد...

در این نشست محمدامین شمسی، رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا، مصوبات کمیسیون‌ها را قرائت کرد.
رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا، به پیشنهاد شهرداری در رابطه با آزادسازی دو دستگاه اتوبوس و همچنین آزادسازی سند دو دستگاه اتوبوس، اشاره کرد که در صحن علنی هم به تصویب رسید.
شمسی، با اشاره به پیشنهاد شهرداری درخصوص خریداری 30 دستگاه خودروی برقی جهت استفاده و جایگزینی خودروهای فعال در شهرداری و ایجاد یک ایستگاه شارژ خودروهای برقی در سطح شهر، افزود: شهرداری همچنین پیشنهاد خریداری 300 دستگاه خودروی برقی طی تفاهم‌نامۀ سه‌جانبۀ شهرداری کرمان، بانک رسالت و شرکت‌های واردکننده یا سازندۀ خودروهای برقی، برای فرودگاه و راه‌آهن، را مطرح کرده که در کمیسیون با کلیات پیشنهادات با توجه به سیاست‌های حوزۀ حمل‌ونقل و جایگزینی سوخت فسیلی، موافقت شد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، در این رابطه بیان کرد: در سایر کلان‌شهرهای کشور، رقابت شدیدی در زمینۀ جایگزینی خودروهای برقی با خودروهای بنزینی شکل گرفته به این جهت که با این اقدام، بار مالی بزرگی از دوش دولت برداشته می‌شود و اثر مهمی در کاهش آلایندگی محیط زیست دارد.
امیرمداح افزود: در همین راستا، با چند شرکت تولیدکننده و واردکننده مذاکره کردیم که از محل فروش خودروهای موجود و جایگزینی آنها با خودروهای برقی، اقدام کنیم که به این ترتیب شهرداری هزینه‌ای متحمل نمی‌شود و برای مردم هم تبلیغ می‌شود که از خودروهای برقی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد بعدی در زمینۀ استفاده از خودروهای برقی در ناوگان تاکسیرانی است که سایر شهرداری‌های کشور هم در حال تلاش برای فراهم‌کردن شرایط جهت استفادۀ رانندگان تاکسی از خودروی برقی هستند، خاطرنشان کرد: با مدیریت فرودگاه کرمان صحبت کردیم و اعلام آمادگی کردند که زمینی را برای ایجاد ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اختیار بگذارند؛ ضمن اینکه در خود شهرداری هم می‌توانیم یک ایستگاه شارژ ایجاد کنیم.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان ادامه داد: بانک رسالت هم موافقت کرده به متقاضیان خرید خودروی برقی، از محل اختیارات خود، تسهیلات 300 میلیون تومانی 36 ماهه بدهد.
نادری، رییس شورا هم بیان کرد: در رابطه با خرید 300 دستگاه خودروی برقی چون سازِکار به‌گونه‌ای است که شهرداری قرار نیست هزینه‌ای بکند، نیاز به مصوبۀ شورا ندارد، اما خرید 30 خودروی برقی برای شهرداری که نیاز به صرف هزینۀ مازاد دارد، باید در شورا تصویب شود.
به گزارش کرنا، درنهایت، خرید 30 دستگاه خودروی برقی برای شهرداری و ایجاد ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی، با 10 رأی موافق، به تصویب رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11258
اخبار مرتبط
نظرات شما